Pressebilder

Erna Schmidt-Caroll, Chansonette, c. 1928,Private collection, © Estate Erna Schmidt-Caroll

Rudolf Schlichter, Damenkneipe (Women's Club), c. 1925, Private collection © Viola Roehr v. Alvensleben, Munich. Photo: akg-images

Mbari Artists’ and Writers’ Club, Ibadan, murals by Uche Okeke, © Centre for Black Culture and International Understanding, Osogbo, Oshun State, University of Bayreuth

Theo van Doesburg, The Ciné-bal, Café L’Aubette, Strasbourg, designed by Theo van Doesburg, 1926-28, Image Collection Het Nieuwe Instituut, donation Van Moorsel

Théophile-Alexandre Steinlen, Réouverture du Cabaret du Chat Noir, 1896, © Victoria and Albert Museum, London

Maurice Neumont, Le Théâtre du Chat Noir, 1895, Collection F. Binetruy, dépôt au Musée de Montmartre

Unknown, Loie Fuller, c. 1901, Courtesy of the Library of Congress, Prints and Photographs Division, Washington, DC

Colette Omogbai, Agony, c. 1963, IwalewahausDEVA, University of Bayreuth, © Colette Omogbai

Spencer Gore, Study for a mural decoration for the Cave of the Golden Calf, 1912, Tate Purchased 1961, © Tate, London 2019

Ramón Alva de la Canal, El Café de Nadie (Nobody’s Café), c. 1970, © DACS, 2019. Courtesy Private Collection

Germán Cueto, Máscara estridentista (Stridentist Mask), c. 1924, Galán, México. ©: Cortesia del Museo Frederico Silva Escultura Contemporeana, San Luis Potosi, Mexico.

Eduard Josef Wimmer-Wisgrill Design for Maskenspiele (Masquerades) (two characters), 1907 MAK – Austrian Museum of Applied Arts, Vienna. © MAK

Karl Hofer, Tiller Girls, before 1927, Kunsthalle Emden – Stiftung Henri und Eske Nannen © Elke Walford, Fotowerkstatt Hamburg

Elfriede Lohse-Wächtler, Ausblick im Nachtlokal (View of a Nightclub), 1930

Twins Seven-Seven, Untitled (Devil’s Dog), 1964, Iwalewahaus, Universität Bayreuth

Fortunato Depero, Diavoletti neri e bianchi. Danza di diavoli (Black and White Little Devils Dance of the Devils), 1922. Mart, Museo di arte moderna e contemporanea di Trento e Rovereto / Fondo Depero © DACS 2019. Archivo Depero, Rovereto. Courtesy Mart.

Giacomo Balla, Design for the sign and flashing light for the facade of the Bal Tic Tac, 1921, © DACS, 2019. Reproduced by permission of the Fondazione Torino Musei. Photo: Studio Fotografico Gonella 2014

 

Die hier angebotenen Texte und Bilder sind urheberrechtlich geschützt und stehen ausschließlich für aktuelle Berichterstattung über die genannten Ausstellungen zur freien Verfügung. Kontaktieren Sie die Presseabteilung bezüglich der entsprechenden Bildrechte. Für jede weitere Nutzung oder Weitergabe holen Sie bitte die schriftliche Zustimmung des Presseteams ein.

 

 

Für weitere Informationen und Pressebilder wenden Sie sich bitte an:

Presse Belvedere

T +43 1 795 57-331

E-Mail presse@belvedere.at

 

Für weitere Informationen und Pressebilder wenden Sie sich bitte an:

Presse Belvedere 21

Irene Jäger

T +43 1 795 57-185

E-Mail i.jaeger@belvedere.at

Inhalt 3

Inhalt 4